Християнски Портал

*СЕДМИЧЕН БЮЛЕТИН*

Абонирайте се за седмичния ни бюлетин, за да получавате 5-те най-посещавани страници в български християнски портал (християни.ком) през изминалата седмица.
За желаещите да участват в развитието на християни.ком: КЛИК
За информация, фактури или въпроси, моля, пишете ни на еmail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
 

На какво всъщност се гради атеизмът?

СПОДЕЛИ СВОЕ ПРЕЖИВЯВАНЕ ОТ ТУК

Дарение за развитие и популяризиране на евангелието в интернет: КЛИК

Нека хвърлим един поглед върху ценностите на "средностатистическия атеист" ;-D

Атеист

1. Вие вярвате, че самолетите, компютрите, компасите и т. н. са били специално проектирани и създадени от накой, но също така вярвате, че човешкото тяло, което е неизразимо по-сложно от всички съществуващи изобретения, се е появило в процес на случайна биологическа еволюция.

2. Вие твърдите, че трябва да се отнасяме скептично към всичко, но считате за глупаци всички, които се отнасят скептично към теорията на еволюцията.

3. Вие вярвате, че животът е произлязъл от мъртви химически вещества, но напълно отричате, че Христос възкръсна от мъртвите.

4. Вие няма да заложите 10 лева на футболния тотализатор, защото шансовете да спечелите са незначителни. Но пък без проблем залагате бъдещето на безсмъртната си душа на практически невъзможната теория за самовъзникването на живота.

5. Вие говорите, че "необичайните твърдения изискват необичайни доказателства", а после без никакви доказателства твърдите, че няма Бог.

6. Вие считате, че атеистите, обърнали се към християнството, или лъжат или никога не са били "истински атеисти".

7. Вие считате, че християнският светоглед е ограничен, защото християните вярват само в един Бог, а вашият - напротив – доста широк, защото не вярвате в нито един.

8. Вие не знаете иудеин ли е бил апостол Петър или римлянин, но пък можете веднага да назовете заглавията на последните три "сензационни" романа, разкриващи "лъжите" на християнството.

9. Вие сте бил разочарован, когато сте научил, че не всички християни разбират буквално всяка дума от Библията.

10. Вие считате, че Библията е художествена литература, а "Шифърът на Леонардо " - документална.

11. Вие намирате логика в следния силогизъм: "Библията е дебела книга. "Властелинът на пръстените" - също. Защо да вярваме на първата, а не на втората?!"

12. Вие по-скоро вярвате във феи, елфи и говорещи зайци, отколкото в Христа.

13. Вие неохотно уважавате християните, които настояват, без оглед на всичките ви аргументи, че Бог съществува, но в същото време считате, че християните не умеят да мислят с мозъците си.

14. Вие считате че "да мислиш с мозъка си" значи да си атеист.

15. Вие мислите, че всеки християни, написал книга за християнството, го е направил за пари, а всеки атеист, написал книга за атеизма – за просвещение на масите.

16. Вие не можете да повярвате в събития с двухилядолетна давност, защото „никой не може да бъде уверен със сигурност, какво наистина се е случило тогава”, но пък твърдо вярвате, че религията е била изобретена от управляващата класа преди 5000 години, за да държи масите в подчинение.

17. Вие считате, че въпроси от типа на „може ли Бог да създаде квадратни кръгове или камъни, които не може да повдигне” са от жизнено важно значение за християните.

18. Вие наричате Иисус "Иешуа" и Бог - "Яхве", за да намекнете, че те по нищо не се отличават от Моллох или Ваал.

19. Вие се гордеете с това, че сте свободни от предразсъдъци за разлика от „тъпите”, „ненормални” и „агресивни” християни.

20. Вие считате, че престъпленията и греховете на някои християни (инквизитори, конквистадори, свещеници-педофили и т. н.), действали в разрез с Христовото учение дискредитират християнството като цяло, но престъпленията на атеистите като Хитлер или Сталин, действали в съгласие с атеистическите им убеждения за отсъствие на обективен морал, изобщо не хвърлят сянка върху атеизма.

21. Вие се сърдите на Бог, че Той не съществува.

22. Вие считате, че астрономическите размери на Вселената опровергават съществуването на Бога, сякаш Бог може да бъде побран в една малка Вселена!

23. Вие можете да водите всякакви богословски спорове за съществуването на баба Яга и розовите еднорози.

24. Вие сте уверен, че има повече доказателства за съществуването на баба Яга и розовите еднорози от доказателствата за съществуването на Бога.

25. Вие твърдите, че вярата в Бога е сляпа вяра, но не виждате, че също така сляпо вярвате, че Бог не съществува.

26. Вие отричате вярата си, че Бог не съществува, като уточнявате, че просто не вярвате в Неговото съществуване, сякаш между двете мнения има разлика!!!

27. Вие вярвате, че сте произлезли от маймуните. Помислете върху това!!!

28. Вие вярвате, че сте произлезли от маймуните, но ще „забиете един” в лицето на всеки, който ви нарече „маймуна”.

29. Вие мислите, че щом сме длъжни да преподаваме на децата теорията за Интелигентен Създател, то напълно логично с нея трябва да преподаваме и теорията, че децата ги донасят щъркелите.

30. Вие просвещавате „задръстените и неразумни” християни, като с наставнически тон им изброявате библейските противоречия, сякаш ние не познаваме собствената си религия!!!

31. Вие пишете "Бог" с малка буква и считате, че няма да е лошо да се отмени времеизчислението "след Рождество Христово", но без проблем пишете с главна буква имената на планетите Юпитер, Венера, Меркурий и дните на седмицата по английски (Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday).

32. Вие твърдите, че абсолютните категории „добро” и „зло” не съществуват, а в същото време смятате, че християнството е зло.

33. Вие знаете, че религията поражда насилие и свидетелствате за това на първия срещнат, но пропускате покрай ушите си научно доказания факт, че насилието по телевизията и сатанинската музика в стил black metal и death metal тласка хората към насилие и жестокост.

34. Вие намирате противоречие в "психически здрав християнин".

35. Без да гледате на кървавата история на властващия атеизъм (Френската революция, фашизма, комунизма), вие считате, че атеизмът на държавно ниво ще донесе със себе си веротърпимост и мир.

36. Вас ви дразни думата "спасибо" (“спаси-Бог") или „сбогом” („с Бога”).

37. Вие считате, че християните вярват в Бога, само защото не искат да отидат в ада.

38. Вие се намирате на пътя, който води към ада, в който не вярвате.

39. Вие считате, че проповедниците и другите добри християни, които споделят с вас своята вяра, за да не отидете вие във вечната огнена геена, имат за цел да ви измъкнат пари. И нищо повече.

40. Вие сте съгласни с твърдението, че "Ако Бог наистина Го имаше, щеше да е по-добре да Го нямаше".


www.isfarinka.ru

Превод: Десислава Главева
http://www.budiveren.com/

СПОДЕЛИ СВОЕ ПРЕЖИВЯВАНЕ ОТ ТУК

Дарение за развитие и популяризиране на евангелието в интернет: КЛИК

Коментари   

 
0 #9 Eyeless 31-05-2015 15:26
Тази статия е написана на ЕЗИКА НА ОМРАЗАТА!

Би трябвало да я докладвам на съответните органи.
Цитиране
 
 
0 #8 Атеист 31-05-2015 10:03
[quote name="случаен"] .Дори световната история се води преди Христа и след Христа. Ами преди новата ера? Това не съществува ли? И това, че вярата на многото е ВИНАГИ права тогава до 13-14 век земята била ли е плоска?
Цитиране
 
 
0 #7 случаен 09-08-2012 12:07
Към Атеист(ката) с великите оборвания от 2012-02-18 13:43. Твоите оборвания не струват и половин стотинка и едва ли би могла да обориш личността на Исус Христос.Дори световната история се води преди Христа и след Христа.А Ватикана е по-скоро политическа сила отколкото църквата на Христос. Така че права си наистина няма смисъл да се мъчиш да оборваш вярата на милиони хора по света.Това е изгубена кауза.
Цитиране
 
 
0 #6 Още един атеист 08-08-2012 20:56
Цитит от мнение:
Изводът е, че говориме за вяра, а не за наука. Нямаш ли вяра си атеист. Вярващите хора нямат нужда от подобни доказателства - те чувстват със сърцето си връзката с Бога. Нещата са прости. :0)


Тук съм напълно съгласен :) Вярата е вяра, тя идва отвътре.
Цитиране
 
 
0 #5 мнение 08-08-2012 17:34
Изводът е, че говориме за вяра, а не за наука. Нямаш ли вяра си атеист. Вярващите хора нямат нужда от подобни доказателства - те чувстват със сърцето си връзката с Бога. Нещата са прости. :0)
Цитиране
 
 
-1 #4 Още един атеист 08-08-2012 01:55
Още нещо по точка 37. Ако вярата не е основно заради страха от ада, защо в т. 38 хората са заплашени, че неверието води в ада, а не се набляга, че наранява чувствата на Отца?
Цитиране
 
 
0 #3 Още един атеист 08-08-2012 01:39
Да започнем по ред. Дано няма ограничение за размера:
1. За случайната еволюция има достатъчно доказателства. Например човешкият геном е 95% идентичен с този на шимпанзето и още 3-4 вида маймуни. Признавам, че има още доста въпроси, които не са ясни, но върху които усилено се работи. Обратно - приемането, че съществува творец, само защото така лесно се обяснява всичко, е признак на безкритично мислене. Контравъпрос: Кой е този творец? Йехова, Буда или Аллах? Защото и тримата (както и много други) имат претенциите да са творци на всичко видимо и невидимо.

2. Да се отнасяш скептично към всяка теория е основен принцип на научното познание. Еволюционната теория е пренаписвана и ще бъде пренаписвана, когато излизат наяве нови факти, някой ден може да бъде заменена и с друга. Кое е по ценно? Нещо, което се развива и се учи от грешките си или постулат (креационизмът) , който не търпи развитие и съмнение?

3. За възкресението на Христос няма други доказателства освен това, което е описано в евангелията. Впрочем и други "богове" са "възкръсвали" в други религии. Те истински ли са? Трябва ли да им служим, след като са възкръснали?

4. Аз лично си залагам най-редовно. С променлив успех, но общо взето съм на печалба. Реална печалба, с която мога да разполагам. Посочете ми едно доказателство, че душата ми е безсмъртна и веднага ще заложа на нея. Впрочем как свързвате вечните мъки и страдания с любящия бог? Вашето дете дори цял живот да ви ядосва и хули, бихте ли го пратили на вечни мъки? Ако не, защо бог прави това?

5. А вие защо твърдите, че не съществува бог Буда (или Зевс), след като нямате никакви доказателства за това? Ако успеете да си отговорите на този въпрос ще разберете, защо ние не вярваме в Христос.

6. Аз лично не смятам така. Ако някой атеист иска да се обърне към християнството - добре, това си е негово решение. По-скоро вие гледате с лошо око на онези, които се отделят от вярата.

7. Ако широчината на светогледа се измерваше с броя богове, то най-широк такъв са имали древните народи, които традиционно са вярвали в множество богове. Впрочем в древна Гърция атеист е бил онзи, който е вярвал само в един бог.

8. Това със сензационните романи е несериозно. Има хора, които си падат по такъв тип литература, независимо дали са християни или не. По същата логика и вие си умирате за книгата на някой известен евангелизатор, в която той прави на пух и прах теориите на еволюцията.

9. Защо да съм разочарован? Въпрос на лична преценка (или на внушение) е Библията да бъде разбирана буквално или не. От това всъщност зависи дали на жената ще бъде дадено правото да говори в църквата, дали ще настояваш, че светът е на 6000 години и растенията и животните по земята са сътворени преди сътворението на слънцето.

10. И двете са художествена литература. "Шифърът на Леонардо" е продукт на нуждата на масовата култура от феномени и загадки. Ако искате качествена литература по въпроса препоръчвам Умберто Еко "Името на Розата" и "Махалото на Фуко". Предупреждавам, че далеч не се четат толкова лесно като "Шифъра". А Библията е сбор от различни книги, писани от различни автори по различно време, в които основният злодей всъщност е бог, като се има предвид колко хора са убити по негова заповед. Всъщност не познавам някой, който наистина е вникнал в библията и е станал вярващ след това. Познавам обратните случаи.

11. Ами... въпросът е резонен. Кое ни дава право да вярваме на библията, а да отхвърлим "Властелина"? Или на вас кое ви дава право да отхвърлите Корана?

12. Виж отговор 11. Защо да не вярвам? Вие как вярвате в нещо, което не сте видели? Феите, елфите и говорещите зайчета са приказни герои за деца. Христос е приказен герой за възрастни. Ако не ви харесва този отговор ще ви успокоя, че и в дядо Коледа не вярвам.

13. Уважавам вярата и убежденията на всеки. И на християни, и на мюсюлмани, и на джедаи. Това си е вашият живот и вашата вяра. Уважавайте и моя избор да не вярвам.

14. Силно казано но общо взето е така. Има и мислещи християни, разбира се (както и мислещи мюсюлмани и будисти), но общо взето по-големият процент учени и интелектуалци са атеисти.

15. Това също не е сериозно. Човек пише или за пари, или за да изложи идеите си, независимо дали е християнин или не. Виждал съм достатъчно реклама на християнски книги, за да разбера, че наистина се касае за печалба. Както и атеисти, които целят печалба. И обратния случай и от двете страни.

16. Религията не е била изобретена, още по-малко пък да държи масите в подчинение. Религията е естествена човешка реакция на заобикалящия го странен и неразбираем свят. Колкото повече човек научава за света, толкова по-малко стават свръхестествени те същества и проявления. Всъщност религията наистина е използвана, за да се държат масите в страх и подчиенение, но за това не е била виновна тя самата, а хората, които са усетили какъв мощен инструмент е човешкият страх пред непознатото.

17. И това не е сериозно. Ако някой реши да се заяжда на дребно и с глупости - моля. Да си намери подходяща компания обаче.

18. Ами.. след като бог си има име, защо това име да не се използва? Вече какви асоциации изникват е друг въпрос. Ако на бог не му е нужно име, защо е споменато в библията?

19. Когато някой наистина е тъп, ограничен, ненормален и агресивен, аз се радвам, че не съм като него. Отново независимо дали е християнин, джедай или атеист.

20. Хитлер не е бил атеист, но това е без значение. Отново стигаме до това, че хората са зли или добри независимо дали са атеисти или вярващи. Сталин е преследвал християни, папата е преследвал вещици, в разрез с христовото учение. Има достатъчно много християни и атеисти, които не ламтят да гонят някого. Това е присъщо на фанатизма и от двете страни.

21. А как мога да се сърдя на някого, който не съществува?

22. Размерите сами по себе си не потвърждават или опровергават нищо, макар че вселената никак не е малка. Но дори и малка да беше, пак съществуването й може да се обясни без бог. Ако решите да възразите, че Големият взрив няма как да се случи, ще ви отговоря, че може. Ако ви се занимава с формулки.

23. Това не го разбрах. Баба Яга и розовите еднорози нямат място в богословските спорове.

24. Същата песен. И за двете няма доказателства.

25. Човек или вярва, или не вярва. Ако наречете атеизма вяра, то значи вие вярвате, че аллах не съществува. Следователно имате две религии, което е отстъпление от заповедта да нямате други богове освен бог.

26. вж 25

27. Не, маймуните и човекът имат общ прародител, не сме произлезли от тях.

28. Това беше глупаво, но да - ако имам основание бих му забил един. А вие обърнете и другата буза.

29. Напротив, предавайте си я, нямам против. Не се бъркам. Но не искайте от мен да уча моите деца на нея.

30. Когато обичаш някого или нещо, ти не виждаш недостатъците в него, а само положителните качества. Затова си затваряте несъзнателно очите за противоречията и откровените безсмислици.

31. бог с малка, Йехова и Исус с голяма. Както Юпитер или Америка. Едното е име, другото е понятие.

32. Има атеисти, които смятат, че християнството е зло, да. Но не всички. Както и повечето от вас смятат, че ислямът и атеизмът са зло. Та "добро" и "зло" е въпрос на разбиране.

33. Фанатизмът обикновено поражда насилие и жестокост. Независимо дали ще се проявява като музика или религия. И с двете човек трябва да се бори.

34. Няма такова противоречие.

35. Ако говорим за веротърпимост и мир, то тези понятия имат смисъл от момента, в който човекът, а не бог, става център на собствения си живот - от ренесанса, през онази кървава Френска революция, без чието случване днес едва ли щяхте да се радвате на тази свобода, която имате. Нищо, че щяхме да живеем в религиозно общество.

36. Това беше откровено глупаво. Защо да ме дразнят тези думи? Използвам си ги, без да влагам някакъв божествен смисъл в тях.

37. Повечето - да. Ако по някакъв начин може да се направи експеримент - да се премахне идеята за ада - повече от половината християни ще излезнат от църквата.

38. Това атеистическа ценност ли беше или проклятие някакво?

39. Не, не мисля така. Всеки вярващ е длъжен да споделя вярата си. В случая Свидетелите на Йехова са най-активни. И не го правят за пари, а за да не бъде осъден един ден от любящия ме бог.

40. Тук да. Ако наистина е такъв, какъвто е описан в библията, по-добре да го няма.
Цитиране
 
 
0 #2 Administrator 18-02-2012 16:21
Цитит от Атеист:
мога да оборя който и да е от посочените "прозрения" но просто не виждам смисъл...


Ами статията е по-скоро с хумористичен характер от колкото с цел "спорене". Иначе как беше възникнала вселената според вас атеистите? :-)
Цитиране
 
 
0 #1 Атеист 18-02-2012 13:43
На 1-вото Ви безсмислено твърдение - ние не сме създали компютрите и телевизори и тнт. от нищото а от материали от природата- желязна руда, полимери и така нататък, няма никаква връзка с някакви магии и "чудеса" а освен това по Вашата логика излиза че ние сме богове самите ние. хах, чудесно,браво за християнския "интелект' ,който показвате.
2-ро,да скептична съм към същетсвуването на Феята на Зъбчетата, Дядо Коледа и Господ както и към всички "теории" основаващи се на филосифии ,но не съм скептична към процес,за който има доказателства в целия свят и случайно през 2009 от Ватикана признаха съществуването на еволюцията,май не е зле да си проверирте източниците
3-то веществата не са "мъртви" защото никога не са били "живи" че да умират ,образуването на мембраната на първата клетка която е разделила своята генетична информация за да създаде втората е много сложен процес, мога да оборя който и да е от посочените "прозрения" но просто не виждам смисъл...
Цитиране
 

Добавете коментар

Защитен код
Обнови